Rankingturnering i Jotunhallen,
Sandefjord 20.–22. januar.

Blant 129 deltagere fra 23 klubber var det seks spillere fra Fron. Alle gjorde en flott innsats og da status ble gjort opp søndag, viste det seg at Fron endte opp på en svært hederlig femteplass.

I herresingle U15 deltok Olav Amundsen, Halvor Bråten, Simen Falkenhaug, Anders Jevne, Tore Nymoen og Martin Sandbu. Her var det hele 46 deltagere, og det ble spilt innledende gruppespill der de to beste gikk videre til sluttspillet. Anders og Halvor vant gruppene sine, Martin og Olav gikk videre som toere, mens Tore og Simen måtte si takk for seg etter puljespillet.

I sluttspillet var det ”vinn eller forsvinn”. Martin tapte første kampen, Olav gikk en runde videre, Halvor kom seg til kvartfinalen der han tapte og endte opp på femte plass. Anders slo seg helt fram til semifinale, der måtte han gi tapt for Matz Menkin fra Bygdø. En flott tredjeplass til Anders.

I herredouble U15 stilte to par fra Fron, Anders/Tore og Halvor/Martin. I tillegg spilte Olav sammen med Christian Fossmo fra Pillarguri og Simen med Jarle Grann fra Kirkenes. I double var det kun cupspill med 22 deltagende par. Simen og Jarle tapte første kampen, mens Olav og Christian gikk en runde videre. Halvor og Martin kom til semifinalen der de tapte en jevn tresetts-kamp mot paret som til slutt vant hele klassa. Anders og Tore gikk helt til finalen der de tapte en jevn batalje mot Paulsen/Menkin fra Riska/Bygdø. Kjempebra av guttene og en andre- og tredjeplass til Fron!

I mixed double stilte hele 24 par. Her hadde Fron med to spillere. Martin spilte med Solveig Valderhaug fra Asker, mens Halvor stilte med Cathrine Fossmo fra Pillarguri. Martin og Solveig kom seg velberget gjennom to kamper, men i kvartfinalen tapte de for et par fra Haugerud/Hamar. Halvor og Cathrine kom helt til semifinalen der de måtte gi tapt for paret fra Riska/Jørpeland som gikk helt til topps. Likevel, en tredje- og en femteplass er meget bra.

Tilbake til nytt.