Referat fra årsmøte i Fron Badmintonklubb

Møtet ble avholdt på Sødorp Gjestgivergård, mandag 22. april 2002, kl. 19.00.

Det var 9 frammøtte medlemmer med stemmerett, inkludert styret.

Sak 00/02 Godkjenning av møteinnkalling. Ingen merknad.

Sak 01/02 Godkjenning av saklista. Ingen merknad.

Sak 02/02 Avtroppende leder ble enstemmig valgt til ordstyrer.

Sak 03/02 Årsmelding vart lest og enstemmig godkjent, med små endringer.

Sak 04/02 Revidert regnskap gjennomgått av kasserer og enstemmig godkjent.

Sak 05/02 Det var ingen innkomne forslag.

Sak 06/02 Ny paragraf i vedtektene: Årsmøtet kan utnevne æresmedlemmer. Det kan være nåværende medlemmer og/eller personer som over lang tid har hjulpet klubben i dens arbeide.

Sak 07/02 Medlemskontingent foreslås uendret. Enstemmig vedtatt.

Sak 08/02 Fastsetting av treningsavgift. Dette er en styresak og behandles deretter.

Sak 09/02 Kasserer la fram forslag til nytt budsjett for 02/03. Det avsettes kr. 10.000,- til trenerhonorar. Tenkt brukt til event. Ungdomsspillere som vil trene og rettlede de yngste spillerne.

Sak 10/02 Lagets organisasjon blir som før, men styret (lederen) må bli flinkere til å delegere oppgaver.

Sak 11/02 Treningsopplegg er en sak for det nye styret, men vi må ha opplegget klart før ny sesong starter- både for å beholde eksisterende og ta seg av nye medlemmer

Sak 12/02 Det skal søkes om treningstider tirsdag, fredag og søndag, 3 timer hver kveld.

Sak 13/02 Nytt emblem. Ingen sak for årsmøtet.

Sak 14/02 Midtsommernatt 2002. Styret setter opp plan over oppgavefordeling i forbindelse med turneringa. Innbydelser er sendt og annonsesalg fordeles av Anna og Steinar.

Sak 15/02 Seriespill neste sesong. Vanskelig å få til med nåværende spillerstall.

Sak 16/02 Valgkomiteeen har pr. d.d. ikke klart å skaffe leder. Ekstraordinært årsmøte må derfor holdes innen 2 uker.

Sak 17/02 Etter forslag fra styret ble det utnevnt tre æresmedlemmer i klubben. Alle disse har vært med helt fra starten i 1988 og/eller gjort en formidabel jobb for Fron Badmintonklubb. De tre er Tore Michaelsen, Lau Vartman og Anna Elisabet Rygh. Det vil bli gjort ære på disse under banketten på MSN 2002.

Sak 18/02 Utdeling av 5- års medalje. Det er bare Pål Endre Pedersen som skal ha klubbens utmerkelse i år. Dette vil bli gjort på neste treningskveld.

Sak 19/02 Trekning av premier til de som har solgt støttemedlemskap. Dette ble utsatt også til treninga i hallen. Hovedpremien, en flott racket, ble vunnet av Espen Kroken.

VALG:
Åse Pedersen og Anne Ringen Amundsen er ikke på valg. Steinar Løkken tok gjenvalg for to år som kasserer. Ellers har Bjørn Sandbu takket ja til en plass i styret. Siden valgkommiteen ikke hadde noen lederkandidat, vil endelig valg vil bli gjort på ekstraordinært årsmøte.

Referent: Åse Pedersen